About Me

My Photo
Skudai, Johor, Malaysia
Seorang Surirumah sepenuh masa...mempunyai 5 orang cahaya mata...rutin seharian memang lah padat...macam-macam kerja harus dilaksanakan..menghantar dan mengambil anak-anak ke sekolah, mengemas rumah dan yang penting adalah memasak...begitulah rutin hidupku..Terciptanya Blog ini adalah untuk berkongsi resepi, cerita ataupun aktiviti seharian....

Sunday, November 28, 2010

KEK PANDAN KUKUS



Hujan tak berhenti- henti …perutku sentiasa rasa lapar je…apa aku nak buat ye…bukak cabinet tengok bahan-bahan semua ada…so aku cuba la buat sesuatu untuk dimakan…Jom kita tengok apa yang aku buat kat dapur tu…..

Kek ini aku buat minggu lepas cuma tak sempat nak post entrinye ...



Bahan- bahannya :

1 cwn gula

1 cwn susu cair

1 ½ cwn planta

1/2 cwn susu pekat

3 biji pukul sehingga kembang

2 cawan tepung gandum

1 sudu teh soda bikabornat

1 sudu teh baking powder

1 cawan air pandan (daun pandan hendaklah dikisar)

2 titis pewarna hijau

Cara-caranya :-

1.Pukul telur hingga kembang dan masukkan planta pukul lagi sehingga betul sebati.

2. Kemudian masukkan bahan-bahan yang lain gaul sehingga rata.

3. Siap untuk dikukus selama 1 jam dan pastikan tudung kukus dibalut dengan kain supaya air tidak menitik.


~~~ SELAMAT MENCUBA ~~~


No comments:

Post a Comment